Me Me Me Me

I'm not a photographer, just like to simply shoot whatever I feel it's meaningful for me...
I'm not a make up artist, just like to doll up myself and plays with the colors...
I'm not a dancer, just like to work up and sweating in the studio...
I'm not a model, just like to have fun and freeze the memories...
I'm just a ordinary girl who has a big big dream
I wanna travelling all around the world and learning all other cultural and living...
I wanna experience different post of vacancy and doing what other's doing so that I'll be more appreciate in whatever convenience that others had bring to me...
I just wanna be myself and spending my every second in a positive way...
I'm me...

Thursday 25 August 2011

希望你懂

我妈固执,霸道,不善于育儿教女,爱惹事生非,有时候就像一枚计时炸弹随时随地都会引爆。。。尽管她有再多的不是,因为是我妈所以都忍了,但凡是都会有限度我也承认自己忍耐力不强一旦看不过眼的都会去批评,因为是家人!别人的无知我可以闭上双眼当作看不见,但因为是你我做不到。对家人的期望我没办法设得太低!

我无法理解为什么工作繁忙就不能把自己打扮得体些?以其浪费时间和那些无聊的人说三道四为什么不多花些心思在书籍上?为什么不能控制言辞举止?为什么不听劝?每一次好言相劝的时候就把:“因为生了你们这些小孩所以才会变到今天这副模样!”;“这么辛苦供你读书还不懂得惜福!” 这样的话来抵挡 ,我接受不到!

我讨厌被比较所以也尽量不拿朋友家人和自己的作比较,但有时候就因为自己家人太特别了,我从来没能理解过火的幽默感,明明是关心的却又以像刀般刃利讽刺的话语回话。。。我接受不到!

从上中学开始妈就左右我生活,一直灌输我是要到英国留学的念头,我喜欢的学科不给念,现在却说修这门学问好修那门学问好的!折了我的翼后却告诉我要到哪里都行!口头上说给百分百民主自由,却十分的专制!我已是大学生了却还一天给几十通电话,我的帐号都必须通过你,我的朋友也得通过你,就连我的饮食习惯都想改变,这一切一切都快把我逼疯了。我不反对你想了解我的方法,但有时候我还是需要一些些喘息的私人空间。

我懂,真的懂你的用意,但是我不是扯线木偶,我也有自己的想法,执着,要求,为什么就没人试下了解我,体谅我呢?家人是我的依赖,但我不想把生活的重心围着你饶,我并不觉得你丢脸但有要求就有进步是不是?所以我要的是更多更美好,你可以了解吗?如果令你伤心难过了,对不起。但是这些是我的想法。

No comments:

Post a Comment