Me Me Me Me

I'm not a photographer, just like to simply shoot whatever I feel it's meaningful for me...
I'm not a make up artist, just like to doll up myself and plays with the colors...
I'm not a dancer, just like to work up and sweating in the studio...
I'm not a model, just like to have fun and freeze the memories...
I'm just a ordinary girl who has a big big dream
I wanna travelling all around the world and learning all other cultural and living...
I wanna experience different post of vacancy and doing what other's doing so that I'll be more appreciate in whatever convenience that others had bring to me...
I just wanna be myself and spending my every second in a positive way...
I'm me...

Tuesday 8 March 2011

Dear families, I love you all ♥

和家人在一起时都是最安心的,交通费,住宿费,甚至购物都是家人的!和姐姐每个星期的购物我从来没花过自己的钱;出国旅行我分文都没带,只带了护照厚着脸皮跟着去;学游泳,学画画,学音乐,舞蹈...姐姐全包。所以我最爱和最担心的就是这傻乎乎的姐姐,单纯得有点傻的姐姐!

听见公公,婆婆和爸爸问:“生活得还好吧?”就会眼眶湿湿的。虽然我一向来都很独立,但是,还是很想把帅帅的爸爸和亲爱的公公婆婆带在身边!

我讨厌和妈咪聊天!每一次接妈咪的电话,一定要准备tissue.不管我发在大的脾气,妈咪每一次还是会笑着和我继续聊天和谅解我。我讨厌听她说:
“我在XXX看见好看的衣服,裙子,靴子,想买给你但是不知道你喜欢吗,得空时去逛逛,去逛街购物吧,没关系,女孩子就是要打扮漂漂亮亮,穿漂亮些!”
“还有钱花吗?要我再过些给你吗?”

听到这些我都会很难过~

爸爸妈咪不管再怎么难过都会咬紧牙根,笑笑的面对。亲眼看见家人明明病得很严重却还是起身工作,每次见家人都觉得大家又憔悴了,就会很心痛!花家人辛辛苦苦赚来的血汗钱,我过意不去!我不想和那些尊贵的王子公主作比较,因为我相信他们的心灵生活永远都比不上我所拥有的。被人家当成跟不上潮流的穷光蛋也没关系,因为我所拥有的已经超过我所需要的,有大家在身边就已经是最最最富裕的,所以不需要再为我那么辛苦了!

我每晚睡前都会想象以后的房子和生活,那里有我,有每一个我爱的家人,要筑间茶坊给公公;婆婆的花园要安装足够的水管,那样她就不用为了灌输烦恼了;爸爸的房间要安装家庭式剧院组;妈咪的房间要特制一台大型电脑,旁边就是厨房,玩累了可以去厨房找东西吃;阁楼留给叔叔卷烟子;大姐和二姐的房要有大大的服装间和大大的化妆间;弟弟的房是男子气概的乐器间~大人们的生日和重要节日要怎么庆祝。。。然后再在这幸福的想像中慢慢的睡着。

但,很害怕毕业后挣到的给不到家人舒适的生活,我该从哪里开始努力啊?

No comments:

Post a Comment